<< Lista proiectelor
1387
Nr Contract :
32107
Titlu proiectului :
Tehnica ADN-barcoding aplicata in studiul speciilor straine si/sau invazive in fauna Romaniei
Acronimul proiectului :
 DNA-BRIS
Arie tematica :
3 - Mediu
Rezumatul proiectului :
Scopul proiectului este elaborarea unui model experimental prin care sa se permita monitorizarea introducerii/raspandirii speciilor animale invazive in Romania, cu ajutorul tehnicii de biologie moleculara denumita DNA BarcodingSpeciile straine cu potential invaziv reprezinta una dintre preocuparile majore la nivel mondial. In Europa, exista din 2003 un document oficial European Strategy on Invasive Alien Species prin a carui implementare se doreste minimizarea efectelor negative produse asupra biodiversitatii native. Primul pas in controlul si managementul speciilor invazive este dat de identificarea corecta a speciilor respective. Aceasta problema poate fi rezolvata prin utilizarea tehnicii DNA barcoding care permite determinarea speciilor invazive inca din primele stadii de viata. DNA barcoding este utilizat cu succes si in identificarea speciilor criptice, imposibil de determinat numai pe baza de trasaturi morfologice. De asemenea, DNA barcoding permite identificarea speciilor indiferent de stadiul evolutiv in care se afla. Obiectivul general al proiectului este reprezentat de implementarea tehnicii DNA barcoding in studiului speciilor invazive in Romania. Rezultatul final al acestui proiect va fi crearea unui model experimental prin care se vor putea monitoriza patrunderea si raspandirea speciilor invazive in fauna Romaniei. Acest model va reuni datele de faunistica si datele de biologie moleculara obtinute prin secventierea ADN. Indeplinirea acestui obiectiv general se va realiza prin:1. Alcatuirea pe baza literaturii de specialitate a unui raport complex, la nivel national care sa cuprinda grupele taxonomice majore de specii invazive din fauna Romaniei2. Identificarea si colectarea speciilor invazive continentale3. Identificarea si colectarea speciilor invazive marine4. Aplicarea tehnicii DNA barcoding la studiul speciilor invazive continentale din fauna Romaniei5. Aplicarea tehnicii DNA barcoding la studiul speciilor invazive marine din fauna Romaniei6. Cerearea unui portal web complex care sa reuneasca date de faunistica si de biologie moleculara
Durata proiectului(in luni) :
36
Data inceperii :
1/10/2008
Data finalizarii :
30/09/2011
Valoarea totala a proiectului :
2000000
Valoarea finantarii de la bugetul de stat :
2000000
Directorul de proiect :
CS I Murariu Dumitru
Adresa e-mail a directorului de proiect :
dmurariu@antipa.ro
Institutia coordonatoare :
Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa
Parteneri (denumire institutie) :
1.Muzeul National de Istorie Naturala Grigore Antipa din Bucuresti
2.Univeristatea Babes-Bolyai Cluj-Napoca
3.Universitatea Ovidius Constanta
Pagina web a proiectului :